Ο Ηρόδοτος Μιλτιάδους, που επιμελείται το ρεπορτάζ ΟΜΟΝΟΙΑΣ, για λογαριασμό της “Καθημερινής”, αναλύει με άρθρο του τους τρεις τρόπους που επιτίθεται η ομάδα μας.
Το τελευταίο ματς στο οποίο η Ομόνοια δεν σκόραρε, ήταν η ήττα 2-0 από την Ανόρθωση στο «Αντώνης Παπαδόπουλος» στις 21 Οκτωβρίου για την 6η αγωνιστική. Πριν από το ματς με την «Κυρία», προηγήθηκαν άλλες τέσσερεις φετινές αναμετρήσεις όπου το «τριφύλλι» δεν σκόραρε, με ΑΠΟΕΛ (0-0, 5η αγωνιστική), ΑΕΚ (0-1, 3η) και δις (0-0) με Ερυθρό Αστέρα.
Από την 6η αγωνιστική ακολούθησαν 18 παιχνίδια στα οποία οι πράσινοι βρήκαν σε όλα δίχτυα. Το γεγονός αυτό δείχνει τη σημαντική επιθετική βελτίωση της Ομόνοιας στην εποχή Τόνι Σαβέφσκι, ο οποίος ήταν στον πάγκο από την 4η αγωνιστική, αλλά το στίγμα του άρχισε να φαίνεται μετά τη σειρά των ντέρμπι του α΄ γύρου.
Ο προκάτοχος του Σκοπιανού, ο Νεόφυτος Λάρκου, είχε διαφορετική φιλοσοφία και έριχνε πρώτα βάρος στην ανασταλτική λειτουργία. Ο Κύπριος τεχνικός δέχτηκε πάντως αρκετή κριτική για την τακτική του αυτή.
Με την έλευση του Τόνι Σαβέφσκι, η προσοχή στο «Ηλίας Πούλλος» μετατοπίστηκε στην επίθεση. Ο Σκοπιανός τονίζει συχνά ότι η Ομόνοια είναι εκ φύσεως επιθετική ομάδα. Αναλύοντας τον τρόπο που αγωνίζεται το «τριφύλλι», βλέπουμε κάποια έντονα χαρακτηριστικά ανάπτυξης, τα οποία αναλύουμε στο σχετικό γραφικό.
Για να μπορούν να βγουν στο γήπεδο οι συγκεκριμένοι τρόποι ανάπτυξης, στην Ομόνοια βασίζονται στην εκρηκτικότητα του Δημήτρη Χριστοφή, στην οργάνωση του Νούνο Ασίς, στις τοποθετήσεις του Γιώργου Εφραίμ και του Φρέντι και στις εξαιρετικές πάσες του Αντρέ Άλβες.
Αν και η Ομόνοια επιτίθεται με διάφορους τρόπους, επιλέξαμε να αναλύσουμε τρεις στο σχετικό γραφικό.
Στην πρώτη, πρωταγωνιστής είναι ο Αντρέ Άλβες. Ο Βραζιλιάνος επιθετικός βγαίνει αρκετά εκτός περιοχής, έρχεται κοντά στο κέντρο, όπου δέχεται κάθετη πάσα. Αμέσως γυρίζει και ψάχνει με μπαλιά-τρύπα κάποιον γρήγορο ακραίο και στη συνέχεια επιστρέφει σαν τρέιλερ στην περιοχή για να επωφεληθεί πάσας από τον εξτρέμ.
Στο δεύτερο σκηνικό, ο Δημήτρης Χριστοφή ξεκινά πίσω από το κέντρο και πλάγια, πασάρει σε χαφ και αμέσως τρέχει πίσω από την πλάτη του αριστερού μπακ που ανέβηκε. Ολοκληρώνεται το 1-2 από τον χαφ και στη συνέχεια ο «Τζίμης» έχει ανοικτό γήπεδο για να συγκλίνει ή να πασάρει, σε Άλβες ή Εφραίμ.
Στο τρίτο σενάριο, ο Νούνο Ασίς κατεβάζει την μπάλα από τον άξονα, τραβάει πάνω του την άμυνα και αμέσως δίνει την μπάλα σε Εφραίμ ή Χριστοφή που συγκλίνουν στην αντίπαλη περιοχή.
Το 74% των γκολ οι επιθετικοί
Από τα 46 γκολ που σημείωσε φέτος η Ομόνοια σε όλες τις διοργανώσεις, τα 34 (74%) επιτεύχθηκαν από ποδοσφαιριστές που αγωνίζονται στην κορυφή της επίθεσης, στα φτερά και στον επιθετικό άξονα.
Άλλα οκτώ γκολ (17%) σημειώθηκαν από μέσους, έξι από τον Λεάντρο και ένα από Σοάρες και Μαργκάσα. Τρία τέρματα (7%) σκόραραν αμυντικοί, δύο ο Αλαμπί και ένα ο Ντάνιελσον, ενώ ένα αυτογκόλ (2%) σημειώθηκε υπέρ της Ομόνοιας.
Πρώτος σκόρερ της Ομόνοιας είναι ο Φρέντι, ο οποίος σκόραρε 8 γκολ (τα τρία με πέναλτι), παρά το γεγονός ότι δεν είναι βασικός. Ο Ανγκολέζος έπαιξε συνολικά 1147 λεπτά, 256 λιγότερα από τον Αντρέ Άλβες που έχει ένα γκολ λιγότερο (7). Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο πως ο Φρέντι έβγαλε μόλις έξι 90λεπτα σε 24 εμφανίσεις.
Από τους εξτρέμ, πρώτος σκόρερ με πέντε γκολ είναι ο Γιώργος Εφραίμ, ενώ ο Δημήτρης Χριστοφή έχει τέσσερα γκολ, αλλά με σαφώς περισσότερο δημιουργικό ρόλο, αφού σερβίρει ασίστ στους συμπαίκτες του. Παρόμοια είναι τα δεδομένα για τον Νούνο Ασίς, ο οποίος παρά τα 1787 λεπτά και τις εξαιρετικές του εμφανίσεις, σκόραρε μόλις μια φορά, στον πρόσφατο αγώνα κυπέλλου με την Ανόρθωση, με τον Πορτογάλο να αρκείται στη δημιουργία.
Τα στατιστικά των επιθετικών
Αντρέ Άλβες 1403 7 (2)
Φρέντι 1147 8 (3)
Δημήτρης Χριστοφή 2029 4
Γιώργος Εφραίμ 1181 5
Αντρέ Σκέμπρι 996 4
Ανδρέας Αβραάμ 384 2
Νούνο Ασίς 1787 1
Ζοάο Άλβες 628 3
Μπρούνο Αγουιάρ 171 0
* Τα στατιστικά αφορούν τα 25 εγχώρια παιχνίδια.
Τα μάξιμουμ λεπτά συμμετοχής είναι 2250.
Στην παρένθεση είναι τα γκολ με πέναλτι.
Το σκοράρισμα της Ομόνοιας
33 πρωτάθλημα
8 κύπελλο
5 σούπερ καπ
46 σύνολο
* Δημοσιεύτηκε στην “Καθημερινή” την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου.