Ο David Mesguich είναι καλλιτέχνης δρόμου. Τοποθετεί μεγάλα γεωμετρικά γλυπτά σε δημόσιους χώρους στο Βέλγιο, στην Γαλλία και την Πολωνία. Επίκεντρο της δουλειάς του είναι, συνήθως, το δύσκολο ταξίδι των προσφύγων στην Ευρώπη.
Η σειρά έργων του με επωνυμία «Stateless» περιλαμβάνει δύο γλυπτά πορτραίτα προσφύγων, από έγχρωμο πλαστικό, τα οποία στα τέλη του 2015 τοποθετήθηκαν σε προάστια του Παρισιού. Την ίδια χρονιά, στο πλαίσιο του φεστιβάλ τέχνης σε αστικό περιβάλλον «Mister Freeze» στην Τουλούζη, φιλοτέχνησε το γλυπτό Santa Europa, ένα γυναικείο πορτραίτο της Ευρώπης και των πολλών αντιφάσεών της σχετικά με όσους προσπαθούν να μετεγκατασταθούν μέσα στα σύνορά της.
Η πιο πρόσφατη δουλειά του είναι, όμως, τελείως διαφορετική.
«Στις αρχές του 2016, με πλησίασε η αίθουσα τέχνης “208” για να φιλοτεχνήσω ένα μνημειώδες γλυπτό σε δημόσιο χώρο στο Πόζναν, στην Πολωνία» αφηγείται ο Mesguich. «Ο προγραμματισμός που μου επέβαλαν ήταν πράγματι σφικτός, είχα μόλις πέντε μήνες να σχεδιάσω και να υλοποιήσω ένα γλυπτό ύψους 10 μέτρων και βάρους πέντε τόνων» συνεχίζει.
«Για να φανταστώ αυτό το γλυπτό, η σκέψη μου πήγε στην κόρη μου, και μέσα απ’ αυτήν στα παιδιά που θα μεγάλωναν εκεί και θα περνούσαν κοντά απ’ το γλυπτό κάθε μέρα. Ήθελα να κάνω κάτι θετικό, που ένα τετράχρονο θα καταλάβει, και το οποίο γλυπτό θα του πει: κοίτα, μπορείς να ζωγραφίσεις τον δικό σου κόσμο.
Αυτό το γλυπτό, που είναι το πορτραίτο της τετράχρονης κόρης μου, της Lucie, είναι ο τρόπος μου να δείξω τι αντιπροσωπεύει αυτή για μένα, είναι επίσης κάτι που ελπίζω ότι θα φέρει λίγο ήλιο στα παιδιά του Πόζναν» εξομολογείται.